Lexus vrea să domine Europa: cum vrea să rivalizeze cu Mercedes, când apare noul vehicul hibrid
Lexus vizează piața europeană pe măsură ce pregătește lansarea monovolumul LM în Europa, cu un grup motopropulsor exclusiv hibrid.
Lexus va își propune să lupte cu camionetele de lux Mercedes Clasa V în Europa cu monovolumul LM.
A doua generație LM a fost dezvăluită la Salonul auto de la Shanghai.
Versiunea europeană – prima dată când LM-ul va fi vândut în regiune – va fi pusă în vânzare în toamnă cu un sistem de propulsie exclusiv hibrid, a spus Lexus.
„Este un spațiu de lux la nivel înalt, destinat în primul rând șoferilor”, a declarat CEO-ul Lexus, Takashi Watanabe, pentru Automotive News Europe.
Principala competiție a lui Lexus va fi camioneta Mercedes Viano de dimensiuni medii. LM se bazează pe aceeași platformă ca și SUV-ul mare RX, ceea ce oferă un avantaj față de Mercedes-ul bazat pe furgonetă, a spus un purtător de cuvânt.
Furgonetele Clasa V sunt disponibile în trei lungimi, de la 4.895 la 5.370 mm lungime. LM are 5.125 mm lungime, spune Lexus.
Lexus spune că noul model crește rigiditatea la torsiune cu 50% în comparație cu modelul anterior, reducând vibrațiile și sporind confortul la rulare.
Luptă cu Mercedes
„Conceptul de monovolum a fost stabilit în Japonia, dar de atunci nevoile au fost ridicate și în alte regiuni, cum ar fi Europa”, a spus Watanabe, explicând de ce LM va fi vândut pentru prima dată în Europa.
Noul LM este disponibil în configurații cu patru, șase și șapte locuri, versiunea cu patru locuri oferind pasagerilor din spate mai mult spațiu decât o limuzină tradițională. În această configurație, un compartiment despărțitor separă scaunele din față și din spate, cu secțiunea superioară o fereastră retractabilă cu funcție de reglare a luminii. Mai jos se află ecranul de 48 de inchi, în timp ce un frigider și spațiile de depozitare sunt situate mai jos.
Pasagerii din spate controlează funcții precum scaunele electrice, sunetul și iluminarea ambientală prin intermediul a două controlere detașabile cu ecran tactil.
Partea din față a mașinii evoluează conceptul de grilă „corp cu ax” utilizat în gama Lexus. Culoarea exterioară a mașinii este acum folosită în grilă, făcând-o parte integrantă a caroseriei, a spus Lexus într-un comunicat.
Clienților europeni li se va oferi LM cu specificațiile 350, care utilizează un motor de 2,5 litri cu patru cilindri cuplat la sistemul complet hibrid al Toyota. Un model 500 mai puternic vândut în altă parte folosește un sistem de propulsie complet hibrid turbo de 2,4 litri.
LM va fi vândut în peste 60 de țări, a spus Lexus, vânzările începând din China.